søndag 13. september 2009

Godt valg!

Livet er fullt av valg. Noen er enkle, andre er vanskelige. Stortingsvalget ‘09 føyer seg fint inn i rekken av valg som må tas i år. For min del er det imidlertid ikke et vanskelig valg å ta, men slik har det ikke alltid vært.

Da jeg var yngre var jeg medlem av Sosialistisk Ungdom. Eller medlem og medlem, fru blom. Jeg sto hvertfall på listene deres (!), selv om jeg ikke mottok noe medlemsblad før jeg meldte meg ut.. Etter hvert som årene gikk forandret jeg meg, og verdiene mine forandret seg med meg. Aksjoner og krasse paroler var ikke lengre min greie. Jeg innså at alt ble så mye enklere dersom man ikke var så sinna på alt og alle hele tiden.

Ikke misforstå meg, det var en fin tid. Vi aksjonerte blant annet for å få bygget bybane i Bergen, og de fulgte jo vår beskjedne anbefaling til slutt. Etter ca. 15 år, vel å merke..

Nei, tidene forandrer seg. Jeg satser på Blå himmel i morgen. Og i overmorgen. Og i 4 år fremover. Minst. Godt valg!

 

<a href="http://www.grapheine.com">Graphiste freelance Paris Lyon Graphéine</a>

3 kommentarer:

milstjerne sa...

Du er best!
Jeg ønsker meg BLÅ himmel til bursdagen ;)

løøøøøv juu

milstjerne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Margrethe sa...

Jeg savner kjæresten din masse, men jeg savner jammen santen deg også!