torsdag 13. august 2009

Shazam

shazam_logo

Shazam kommer til unnsetning alle ganger du hører en sang du ikke vet hva heter, men bare vite navnet på. Da jeg først kom over Shazam på Market, tenkte jeg at dette var for usannsynlig til å fungere.

Jeg tok feil.

Shazam kjenner igjen ufattelig mange låter. Jeg har egentlig kun registrert at den sliter litt med norske sanger, men det har jeg ingen problemer med å akseptere. Det beste er at den filtrerer ut selve sangen den skal gjenkjenne blant eventuelle andre lyder. Derfor er ikke en bussmotor, samtaler eller babyskriking noe hinder for at du kan søke og hente frem albumcoveret, artisten, utgivelsesåret og (selvsagt) sangtittelen på din Android.

Og det er gratis!

Merk imidlertid at tjenesten er avhengig av internett for å virke. Dette er ikke noe problem dersom du er tilkoblet et trådløst nett, men med 3G-forbindelse kan det være greit å ha i bakhodet. Likevel, det tar tross alt bare noen sekunder for Shazam å gjenkjenne en låt.

Til slutt tenkte jeg bare å nevne at Shazam også er tilgjengelig på en rekke andre plattformer, blant annet iPhone..

shazam_on_android

Foto: Shazam

2 kommentarer:

milstjerne sa...

Du overrasker med nok et informativt innlegg kjære!
Din kunnskap er endeløs.

klemmer

MariMaja sa...

KULT